Za umieszczenie na stronie internetowej artykułu sponsorowanego, promującego twoją firmę, musisz niekiedy zapłacić niemałe pieniądze. A co gdyby możliwe było darmowe wrzucenie treści promujących twoją markę, na platformę, którą miesięcznie odwiedza około 800 milionów użytkowników? Na YouTube konto może posiadać każdy, a publikowanie filmów jest niezwykle proste. Czy jednak kanał firmowy na tej platformie to skuteczna forma reklamy?
Kanał firmowy na YouTube – czy warto?
W swojej najprostszej formie, kontent na YouTube można tworzyć bardzo niskim kosztem. Wystarczy tylko sprzęt do nagrywania i osoba, która będzie mówić do kamery. Można też zainwestować w lepsze nagłośnienie czy profesjonalny program do montażu filmów, jeśli chce się podnieść jakość publikowanych treści. Nakręcenie wartościowego materiału, który przyciągnie uwagę potencjalnych klientów może wymagać trochę wysiłku, ale trud ten zaprocentuje. Kanał na YouTube to ciekawa i skuteczna forma reklamy oraz komunikacji z klientem, która generuje zainteresowanie firmą i podnosi jej wiarygodność. Do tego materiały wrzucane na ten serwis mogą z powodzeniem być także udostępniane na facebookowym fanpage’u przedsiębiorstwa.
Kanał firmowy na YouTube – do kogo trafia?
YouTube jest platformą, która przede wszystkim cieszy się popularnością wśród ludzi młodych. Jeśli więc przede wszystkim do nich skierowane są produkty twojej firmy lub jeśli dopiero planujesz zwrócić na siebie ich uwagę, musisz działać w mediach społecznościowych i korzystać z nowoczesnych metod promocji. Jeśli jednak umiejętnie pokierujesz swoimi działaniami i uda ci się stworzyć kanał tematyczny, możesz przyciągnąć osoby z różnych grup wiekowych, które będą z zainteresowaniem śledzić twoją youtubową działalność i być może wypróbują także twoje produkty.
Kanał firmowy na YouTube – jakie treści?
Dobrym rozwiązaniem jest publikowanie treści poradnikowych, które mogą pokrywać się z wyszukiwaniami klientów. Jeśli więc sprzedajesz elektronarzędzia, nagraj jakiś tutorial z użyciem najnowszej wiertarki, którą wprowadzasz na rynek albo pokaż widzom jak dobrać torebkę do sukienki jeżeli masz sklep z ubraniami. Firmowy kanał to też dobre miejsce, aby opowiedzieć historię powstania przedsiębiorstwa lub pokazać dlaczego warto się u ciebie zatrudnić.