Crowdfunding – jak wykorzystać to dla swojego biznesu?

Posiadając wokół siebie zaangażowaną społeczność, można naprawdę wiele zdziałać, także w biznesie. Dzięki temu możliwa jest realizacja dobrych pomysłów, nawet jeśli nie posiadamy początkowo zaplecza finansowego. Crowdfunding, czyli inaczej finansowanie społecznościowe to zjawisko, które pozwala zbierać środki na specjalnych platformach crowdfundingowych i w ten sposób zdobywać pieniądze na swoją działalność. W jaki sposób obrócić to na swoją korzyść? Poniżej garść informacji.

Crowdfunding – finansowanie dla dobrych pomysłów

W biznesie liczy się znajomość rynku, dobre pomysły, zaangażowanie, determinacja i wiele więcej. Wszystko to jednak staje się nieistotne, jeśli nie jesteśmy w stanie znaleźć pieniędzy na realizację podstawowych potrzeb nowej firmy, start-upu czy projektu. Na szczęście jednak, crowdfunding pozwala ambitnym osobom na to, aby sfinansować swoje przedsięwzięcia, o ile okażą się one wystarczająco obiecujące. Możliwe jest zebranie środków na projekty artystyczne czy społeczne i wówczas wspierający otrzymują jakąś formę gratyfikacji. Jeśli jednak z prośbą o finansowanie wychodzi zarejestrowana spółka, wówczas inwestorzy otrzymują w niej swoje udziały. Jest to ciekawa i dająca rozgłos forma dystrybucji akcji.

Crowdfunding – weryfikacja dla biznesu

Nie każdy ma szansę na sfinansowanie swojego pomysłu. Bywa, że nie uda się uzbierać żądanej kwoty. Jeśli zbiórka nie kończy się sukcesem, jej założyciele nie dostają ani grosza. Platformy crowdfundingowe zwykle chronią inwestorów i w takiej sytuacji zwracają im pieniądze. Jednak to również jest coś, co można wykorzystać, by ulepszyć swój projekt. Jeśli bowiem nie zdobył on wystarczającego poparcia, może to oznaczać, że wymaga dopracowania. Mógłby okazać się niewypałem, gdybyśmy wcześniej nie poddali go osądowi społeczności.

Crowdfunding – dobry start

Pieniądze to nie jedyna korzyść z założenia zbiórki na portalu crowdfundingowym. Mile widzianym skutkiem ubocznym jest również rozgłos, jaki zyskuje projekt, jeśli okaże się, że jest interesujący. Promując nowe przedsięwzięcie, można zyskać potencjalnych klientów i zapewnić sobie dobry start na rynku. Więcej na temat crowdfundingu można przeczytać tutaj https://allebiznes.pl/crowdfunding-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-tym-zjawisku/. Warto mieć tę możliwość na uwadze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *