Dropshipping to metoda zarabiania pieniędzy, dzięki której można prowadzić wysyłkową sprzedaż wszystkiego od drobnej biżuterii po meble i sprzęty RTV/AGD, nawet jeśli nie posiada się magazynu. Ani nawet tych rzeczy, które się sprzedaje. Dla sprzedawcy to sam zysk bez dużego wysiłku. Dla klienta jednak sprawa nie przedstawia się tak różowo.
Czym jest droppshiping – dlaczego przedsiębiorcy się to opłaca?
Z założenia dropshipping to rodzaj działalności, w której sprzedający obowiązek dostarczenia towaru do klienta, przenosi na producenta. Działalność taka polega więc na pośrednictwie w procesie zakupów. Pośrednik nie musi fizycznie posiadać tego co oferuje klientom. Wystarczy, że wie skąd taki towar zamówić. Samego zamówienia za to może dokonać dopiero po otrzymaniu wpłaty od klienta, więc żadna inwestycja nie jest potrzebna. Do ceny hurtowej taki przedsiębiorca dolicza swoją prowizję, a ta stanowi jego zarobek.
Dropshipping – dlaczego klientowi się to nie opłaca?
Nie da się ukryć, że w wielu przypadkach dropshipping jest żerowaniem na nieświadomości klienta, który płaci pośrednikowi nawet o tym nie wiedząc i nie zdając sobie sprawy, że ten sam produkt mógłby kupić taniej u dystrybutora. Często tego typu działalnością zajmują się ludzie poszukujący łatwego zarobku, którzy wystawiają na sprzedaż przedmioty z innych sklepów internetowych, a po otrzymaniu wpłaty, zamawiają je na adres nabywcy. Sami, jako sprzedawcy nie mogą nawet dać gwarancji, że przedmiot dojdzie, nie mają kontroli nad zamówieniem i niekiedy zdarza im się otrzymać wpłatę za towar już wyprzedany, co powoduje dodatkowe komplikacje. Najlepiej większych zakupów dokonywać w sprawdzonych sklepach internetowych, u producenta lub dystrybutora, który ma podpisaną współpracę z daną firmą. Dzięki temu można zapłacić mniej lub przynajmniej mieć pewność, że sprzedający bierze odpowiedzialność za dostarczenie towaru.