Franczyza – czy to się opłaca?

Zacząć w biznesie nie jest łatwo. Nie dość, że potrzebny jest spory wkład finansowy, to jeszcze skonstruowanie sensownego biznesplanu może okazać się niemałym wyzwaniem. Dopełnianie formalności związanych z zakładaniem działalności gospodarczej to jedynie wierzchołek góry lodowej. Opracowanie koncepcji biznesowej i zapoznanie się z funkcjonowaniem w danej branży składa się na ogrom pracy, której jako przyszły szef nie możesz nawet nikomu zlecić. Chyba że zdecydujesz się zostać franczyzobiorcą i pozwolisz, aby inne przedsiębiorstwo ułatwiło stawianie pierwszych kroków. Zobacz czy to opcja dla Ciebie?

Franczyza – wybierz ją kiedy poszukujesz pomysłu na biznes

Kiedy decydujesz się otworzyć placówkę franczyzową, firma pod której opiekę się oddajesz daje ci prawo do korzystania z ich marki. Koszty związane z reklamą sieci partnerskiej franczyzodawca często bierze na siebie, a przynajmniej udziela ci wsparcia marketingowego. Takie przedsiębiorstwa zazwyczaj są dużymi graczami na rynku i dzięki rozpoznawalności pozwolą ci przyciągnąć większą liczbę klientów. Kolejną korzyścią są też liczne szkolenia i pomoc w zaznajomieniu się z branżą, standardami obsługi klienta, technikami sprzedaży czy prowadzeniem księgowości. Dzięki współpracy partnerskiej możesz nauczyć się bardzo wiele i być może w przyszłości wykorzystać to do otwarcia firmy pod własnym nazwiskiem. Otrzymujesz też bardzo dużo wsparcia na początku i często dzięki temu zarabiasz już w pierwszych miesiącach działalności.

Franczyza – zrezygnuj jeśli lubisz robić rzeczy po swojemu

Takie rozwiązanie ma także swoje wady. Musisz stosować się do często wyśrubowanych norm, które dyktuje franczyzodawca, od rozmiarów lokalu twojej placówki, po nie zawsze korzystne dla twojego biznesu promocje konsumenckie. Niedostosowanie się do postawionych warunków może nawet powodować kary finansowe. Będąc franczyzobiorcą nigdy tak naprawdę nie jesteś na swoim i chociaż w teorii zarządzasz placówką oraz personelem, robisz to zgodnie z wytycznymi kierownika regionalnego lub innych organów decyzyjnych. Jeżeli więc cenisz niezależność, lepiej zacznij od zera i zbuduj własną markę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *