Regeneracja kolektora ssącego w BMW – co warto wiedzieć na temat tej usługi?

Każdy samochód z upływem lat wymaga przeprowadzenia pewnych napraw oraz wymian. Dotyczy to nie tylko okresowej wymiany oleju silnikowego czy klocków hamulcowych. Ważną rolę pełni także kolektor ssący. Co trzeba wiedzieć na jego temat? Kto zajmuje się czyszczeniem i regeneracją tego sprzętu?

Kolektor ssący – jaką pełni rolę w naszym aucie?

Element ten odpowiada w samochodzie za połączenie różnych podzespołów z cylindrami silnika. Kolektor ssący łączy z nimi filtr, nagrzewnicę czy chłodnicę. Za jego pomocą doprowadza się do jednostki napędowej czynnik gazowy lub ciekły. Mowa tu oczywiście o powietrzu i mieszance paliwowej. Budowa kolektora ssącego będzie różnić się w zależności od pojazdu. Wpływ na jego budowę ma chociażby usytuowanie układu wtrysku paliwa, gaźnika, liczba cylindrów czy sposób zasilania silnika. Jeśli więc będziemy chcieli kupić nowy kolektor, to powinniśmy dobierać go na podstawie numeru VIN. Dzięki temu nie kupimy przysłowiowego „kota w worku”. Tak dobrany kolektor będzie idealnie pasował do naszego samochodu.

Regeneracja kolektora ssącego w BMW – kto wykonuje takie usługi?

Zakup tego podzespołu może jednak okazać się zbędny. Specjaliści dysponują bowiem wiedzą oraz urządzeniami, które pozwalają na skuteczne czyszczenie oraz regenerację kolektorów ssących. Utrzymanie czystości tego podzespołu jest niezwykle ważne. Jeśli gromadzący się na nim nagar całkowicie go zatka, wówczas będziemy mieć niemałe problemy. Szczególnie na ten aspekt powinni uważać właściciele pojazdów z silnikiem Diesla. Producenci zalecają, by czyszczenie kolektora ssącego odbywało się co 60-80 tysięcy kilometrów. Jeśli zabrudzenia będą już bardzo duże i trudne do usunięcia, wówczas pozostaje regeneracja. Wykonują je specjalistyczne warsztaty. Jeden z nich znajdziesz na tej stronie https://bmw-slusarczyk.pl/oferta/czyszczenie-kolektora-ssacego. Regeneracja kolektora ssącego w BMW i innych pojazdach pozwoli nam cieszyć się płynną jazdą przez długie lata. Dlatego nie powinniśmy zapominać o tym podzespole i regularnie monitorować jego stan.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *